fbpx
Skip to main content

Vuosi­huollot kunnossa?

  • Autohuolto

  • Terveys­tarkastus

  • Hammas­tarkastus

Entä digihuolto?

Kotisivun SISÄLTÖpäivityksiä tehdään vähintään kerran pari vuodessa. Suurin osa ylläpitäjistä päivittää 2-4 krt kuukaudessa, ellei useamminkin ja ihan itse, kiitos helppokäyttöisten julkaisujärjestelmien.

Sisällön lisäksi päivityksiä kannattaa tehdä säännöllisin väliajoin myös KÄYTTÖLIITTYMÄÄN (ulkoasu) ja TEKNIIKKAAN.

Uusista töistämme löydät kotisivuja, joille on tehty ”facelift”, käy katsomassa!

Paranna asiakas­kokemusta

Olet varmaan itsekin kyllästynyt sivustoihin, joissa
  • latausaika on sikahidas
  • tuotteen/palvelun ostaminen on hankalaa
  • tuotetta/palvelua ei esitellä tarpeeksi
  • kuvat on huonoja, vanhoja, liian pieniä tai liian isoja
  • ”eksyt” sivustolle

Voit törmätä samoihin asioihin omilla kotisivullasi. Ota hetki aikaa ja pohdi miten nämä epäkohdat voidaan ratkaista. Lue myös vinkit hakukoneoptimointiin.

Tsekkaa vielä nämä
  • Löytääkö asiakas tuotteesi/palvelusi hakukoneista vai meneekö kilpailijat edelle?
  • Antaako sivustosi luotettavan kuvan asiakkaalle? Mm. www-osoite tulisi alkaa https://www…
  • Onko kontaktointi helppoa?
  • Kerro yrityksestäsi
  • Entä jälkihoito? Lähetätkö kiitoskirjeen tai uutiskirjeen säännöllisesti tms.?
  • Seuraa käyttäjän polkua kotisivullasi? Esim. Google Analyticsilla?
  • Onko kotisivuillasi sivuja, joissa on vanhentunutta tietoa? Voit tarkistaa Googlesta löytyvät sivut kirjoittamalla site:omawwwosoite.fi hakukenttään

Jos tarvitset apua ota yhteyttä info@davas.fi

Teknii­kasta harmaita hiuksia?

Kotisivujen ”moottorin” huolto saattaa olla suurimmalle osalle hepreaa, mutta onneksi nämä palvelut saa ostopalveluna, joten älä säikähdä seuraavia asioita 😉

Kun olet yhteydessä asiantuntijaan (kotisivujesi tekijä tai webhotellin asiakaspalvelu), kysy seuraavia asioita
  • onko palvelimen ohjelmat ajantasalla?
  • onko sivustoni julkaisujärjestelmä sekä siihen liittyvät ohjelmat ajantasalla?
  • otetaanko sivustostani varmuuskopiot säännöllisesti?
  • onko kotisivujen tietoturva kunnossa?
  • ovatko kotisivut turvalliset käyttäjälle?

Googlen ylimpiin haku­tuloksiin pääsee, kun…

  • sivustolta saa hyödyllistä tietoa/neuvoja ja jotka vastaavat käyttäjän tarpeeseen parhaalla mahdollisella tavalla
  • sivut, joiden avainsanat/hakusanat osuvat maaliin
  • kun sivusto on luotettava

Sisäinen hakukone­optimointi

  • Tee avainsana-analyysi ja käytä avainsanoja/hakusanoja tekstisisällössä.  
  • Sijoita sivun alkuun kaikkein tärkein asia ja käytä H1 muotoilua vain pääotsikossa, joka sisältää avainsanoja ja alaotsikot H2, H3, jne.
  • Tee sisältöä joka on käyttäjälle hyödyllistä tai viihdyttävää. Kun käyttäjä viipyy sivustolla, se kertoo Googlelle, että sivusto on mielenkiintoinen ja näin ollen parantaa asemia hakutuloksissa
  • Muista optimoida myös kuvat! Nimeä kuvasi oikein. EI IMG-123.jpg vaan esim. vuokrapyora-paikkakunta.jpg, tarkista samalla ettei kuvasi tiedostokoko ole iso (max noin 500kt).
  • Kun sijoitat kuvan sivustolle, lisää myös alt -teksti (vaihtoehtoinen teksti), jossa kerrot mitä kuva esittää 
  • Linkitä myös sivuston sisällä

Tekninen hakukone­optimointi

  • käytä hakukoneystävällistä julkaisujärjestelmää (esim. WordPress)
  • käytä luotettavaa web hotellia
  • huolehdi, että sinulla on käyttäjäystävällinen ja nopeasti latautuva kotisivu
  • rakenna selkeä sivustorakenne, jolloin käyttäjä ei eksy sivustollesi
  • less is more, jos et välttämättä tarvitse kolmannen osapuolen upotusta tai ohjelmaa, jätä väliin, nämä kasvattavat latausaikaa (esim some -upotukset, kartat, videot yms.)
  • kerro hakukoneille sivustostasi, esim. Googlen Search Consolin avulla
Eikä siinä vielä kaikki!

Kerää laadukkaita linkkejä sivustollesi! 

Linkkien määrä kertoo Googlelle kuinka kotisivuasi arvostetaan ja näin ollen se nostaa sijoitusta hakutuloksissa.

Lisää laadukasta sisältöä usein. Kirjoita  kotisivullesi artikkeleja ja jaa ne somessa tai uutiskirjeessa mieluummin kuin teet pelkkiä somepostauksia.

Tilaa ilmainen kotisivuanalyysi!

Haluatko kysyä lisää?