fbpx
Skip to main content

Houkuttele huippu­tyyppejä


yritys­ilmeen merkitys rekry­toinnissa

Tänä päivänä kilpailuilla työmarkkinoilla käy kova kuhina ja yritykset etsivät jatkuvasti uusia tapoja houkutella huippuosaajia. Kotisivut ja muu viestintä, erityisesti digiviestintä, on tärkeä osa tätä taistoa ja ensivaikutelmalla on suuri merkitys. Huono verkkokokemus voi estää mahdollisia hakijoita edes harkitsemasta työpaikan hakemista, kun taas hyvin suunniteltu ja käyttäjäystävällinen verkkosivusto voi tehdä työnhakijoihin pysyvän vaikutuksen.

Nopeasti latautuvat sivut ja helppo navigointi

Käyttäjä haluaa löytää hakemansa tiedot nopeasti ja vaivattomasti. Sekava ulkoasu, vanhentunut grafiikka ja hitaat latausajat voivat antaa vaikutelman, että yritys ei ole kehittyvä. Selkeä navigointi ja informatiiviset sisällöt auttaa käyttäjää saamaan positiivisen kuvan yrityksestä ja sen tarjoamista mahdollisuuksista.

Yhtenäinen yritysilme auttaa luomaan luottamuksen tunteen

Värit, fontit ja graafiset elementit luovat mielikuvan yrityksestä. On tärkeää, että yritysilme on johdonmukainen ja toistuu yrityksen kaikilla markkinointikanavilla. Yhtenäinen yritysilme luo luottamusta ja ammattimaisuutta, mikä voi houkutella työnhakijoita.

Sisältö on tärkeä osa rekrytointia

Panosta aina kotisivujen sisällössä selkeyteen, informatiiviseen ja houkuttelevaan sisältöön. Tämä koskee myös rekrytointisivua, jossa esitellään avoimet työpaikat sekä yksityiskohtaiset työkuvaukset ja työnhakuprosessi on helppo.

Pohdi sisällön suunnittelussa, millaisia työnhakijoita haluat houkutella? Millaisia arvoja ja ominaisuuksia he arvostavat?

Älä unohda somea!

Markkinointi somessa on nykypäivänä erittäin tärkeä osa yritysten rekrytointiprosessia. Kun olet saanut ”kotipesän” kuntoon, jaa rekrysivu somessa, älä tee vain postausta vapaasta työpaikasta vaan linkitä se sivustollesi. Kehoita työntekijäsi mukaan jakamaan rekrytointitietoa.

Mittaa

Lopuksi, muista seurata ja analysoida markkinoinnin tuloksia. Tämä auttaa sinua ymmärtämään, mikä toimii ja mikä ei ja tekemään tarvittavia muutoksia strategiaasi.

Uusin työntekijämme sanoi, että siistit ja toimivat kotisivut auttoivat työpaikkavalinnassa.

Ennen rekrytointi oli helppoa, mutta se on muuttunut vaikeaksi ja meidänkin pitää tehdä sen takia kotisivut

Onnea huipputyyppien etsimiseen!

Voit myös kysyä meidän mielipidettämme tai apuamme kotisivujesi freesaamiseen!