fbpx
Skip to main content

Hakukone­opti­mointi ja kävijä­seuranta

Hakukoneoptimointi ja kävijäseuranta ovat jatkuvia prosesseja, joita kannattaa seurata ja päivittää säännöllisesti. Ne auttavat sinua parantamaan sivustosi näkyvyyttä ja houkuttelemaan enemmän kävijöitä.

Hakukoneoptimointi tarkoittaa erilaisia strategioita ja tekniikoita, joita käytetään parantamaan sivuston näkyvyyttä hakukoneissa. Tavoitteena on saada sivusto näkymään korkeammalla hakutuloksissa, kun käyttäjät etsivät tiettyjä avainsanoja tai aiheita. Hakukoneoptimointiin kuuluu muun muassa sisällön optimointi, linkkien rakentaminen ja tekninen optimointi.

Googlen hakukonealgoritmit muuttuvat ja niitä tulee lisää jatkuvasti, mikä asettaa sivuston rakentajalle haasteita. Lue blogista lisää…

Kävijäseuranta auttaa sinua ymmärtämään, miten kävijät käyttävät sivustoasi. Seurantatyökalut, kuten Google Analytics, keräävät tietoa kävijämääristä, käyttäjien käyttäytymisestä ja sivuston suorituskyvystä. Näiden tietojen avulla voit saada arvokasta tietoa siitä, miten voit parantaa sivustosi käyttäjäkokemusta ja tehdä tarvittavia muutoksia sivustosi sisältöön ja rakenteeseen.

KETKÄ SIVULLASI KÄYVÄT JA MITÄ HE SIELLÄ TEKEVÄT?

Sähköisen viestinnän hyvä puoli on se että esimerkiksi kotisivujesi kävijöiden tekemisiä on helppo seurata. Asennamme kotisivuilesi maksuttoman Google Analytics mittaustyökalun, jonka monipuolisista analyysityökaluista löytyy markkinointiisi hyödyllistä informaatiota. 

GOOGLE MAINONNALLA KÄRKEEN

Hakukoneoptimointiin liittyy hakusanojen lisäksi muita tärkeitä kriteerejä, jotka otamme huomioon sivustoasi rakentaessamme. Aivan uuden sivuston löydettävyys hakukoneissa vie kuitenkin jonkin verran aikaa. Jos haluat nousta kärkisijoille hakutuloksissa, tähän auttaa hakukonemainonta. Mainos näkyy halutessasi 24/7, tietylle kohderyhmälle, haluamallasi maantietellisellä alueella. Voit itse määritellä millaisella päiväbudjetilla mainoksesi näkyy ja kuinka pitkään.