LAADUKKAALLA SISÄLLÖLLÄ HAKUTULOSTEN KÄRKEEN
7.8.2019, Saara Leivo
Tiesitkö, että Google julkaisee päivässä yhden tai useamman muutoksen hakualgoritmeihin, joiden tarkoituksena on parantaa hakutuloksia? Viime vuonna 3.200 muutosta yhteensä! Googlen päätarkoitushan on tarjota parhaita mahdollisia hakutuloksia käyttäjille.
Joten vastaus kysymykseen ”milloin kotisivumme on Googlen ykkösenä?” ei ole ihan helppoa.
Laadukasta ja laadukasta, miten se sitten määritellään? Sisällöllä tarkoitetaan tässä tapauksessa lähinnä tekstiä, mutta myös mielenkiintoisia videoita ja kuvia, jotka on aseteltu ja hakukoneoptimoitu oikein.
Alla on muutama vinkki selkokielellä, mitä sinun kannattaa ainakin ottaa huomioon.
Kautta aikain yritykset ovat seuranneet mitä kilpailijat tekevät ja se toimii kotisivuillakin.
Tiesitkö, että 8/10 käyttäjästä lukee sivun väliotsikot ja vain 2/10 lukee myös sisällön!?